once upon a melody.

OnceUpon a Melody – Musiker auf den Straßen Europas.

once upon a melody - memory bubbles - kerstin schachinger -

Sie spielen, sie unterhalten, sie leben davon. Wer sind sie, die Straßenmusiker, die uns weltweit begegnen? Einen Schritt auf sie zuzugehen und sie zu fragen, ist gar nicht so schwer. Auf dem Weg durfte ich einige kennenlernen, die Ergebnisse veröffentliche ich hier nach und nach.


once upon a melody - memory bubbles - strasbourg 2012 - kerstin schachinger

When I travelled to Strasbourg in 2012, I was very lucky to meet these 3 wonderful musicians: Irene, Charly and Alfons! They played at several occasions in Strasbourg under the name “Latin Fusion”. In the meantime, Irene and Charly have founded the band Son Jaleo, a mixture of flamenco & cuban with a bit of latin and gypsy jazz.

WATCH THE VIDEO

Als ich 2012 nach Straßburg reiste, durfte ich diese drei wundervollen Musiker kennenlernen: Irene, Charly und Alfons! Damals spielten sie bei jeder möglichen Gelegenheit in der Stadt und nannten sich “Latin Fusion”. Mittlerweile treten Irene und Charly unter dem Namen Son Jaleo in Lateinamerika auf und sind auch auf Spotify mit einem Mix aus Flamenco, kubanischer Musik und Gypsy Jazz zu finden.

ZUM VIDEO 


once upon a melody - memory bubbles - praha 2012 - kerstin schachinger

In summer 2012, my brother Tobias and I take a trip to Prague. We enjoy pedalo rides on the river Vltava, try the regional dumplings knedlíky and spend hours watching – and filming – street musicians. There and then we go a step further and even ask a question…

WATCH THE VIDEO

Im Sommer 2012 machen mein Bruder Tobias und ich einen Ausflug nach Prag. Wir fahren Tretboot auf der Moldau, probieren die Serviettenknödel knedlíky und beobachten – und filmen – stundenlang Straßenmusiker. Ab und an geben wir uns auch einen Ruck und trauen uns, eine Frage zu stellen…

ZUM VIDEO


Once Upon a Melody

“Was ist das?” frage ich mich. Diese sphärischen Klänge. So etwas habe ich ja noch nie gehört. Auf meinem Spaziergang durch Stockholm begegnen mir völlig neue Töne und sie lassen mich nicht mehr los. Als ich ihnen folge, lerne ich ein neues Instrument kennen: eine Hang. Oder Handpan. Seither zieht mich diese Musik magisch an…

ZUM VIDEO

“What is that?” I ask myself. These spherical sounds. I have never heard something like that before. Strolling through Stockholm I encounter new sounds and they won’t let go. As I am following, I get to know a new instrument: a hang. Or hand pan. Since then this music feels like a magical attraction to me…

WATCH THE VIDEO


Once Upon a Melody - Junila - Berlin 2018 - Kerstin Schachinger

Ein Lächeln gegen die Einsamkeit: Junila improvisiert und lernt für ein einfacheres Leben in Berlin.

ZUM INTERVIEW

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s